zondag 17 april 2011

Dag 2, 17 april Rabat

We kregen weer hetzelfde ontbijtje als gisteren. Ik moet wel gaan opassen met wat ik eet want ze hebben hier zoveel lekkere dingen! We eten ook 2 keer per dag warm. Tussen de middag was het een vleesspies en in de avond een Tajine.
Na het ontbijt stapten we in de bus om naar de eerste bezienswaardigheid te gaan. We bezochten het paleis van de koning Mohammed de 5e. Helaas was het paleis van buiten niet zo heel spannend en we mochten natuurlijk ook niet naar binnen toe.

Wel stonden er leuke mannetjes om alles te bewaken. Na deze korte stop gingen we naar
de Necropolis.Dit is een oude stad .Nu in 2011, zijn het allemaal ruïnes. Naast de gebouwen van de Necropolis was er ook een tuin. Er groeide bijvoorbeeld bloemen, sinaasappelbomen en nog meer.Bij de ingang stonden er ook mannetjes echte marokkaanse muziek te maken met dans.

De dansers

Er waren een heleboel kraanvogels
De tuin

De ruines

 


Toen de rondlijding afgelopen was gingen we naar de  toren van Hassan en het mosuleum. De toren moest eigenlijk een moskee worden maar die is nooit afgebouwd.
Echte paarden met wachters bij de ingang
De toren van Hassan

In het mausoleum ligt de koning Mohammed de 5e begraven.

Van buiten was het weer een beetje als het palijs maar van binnen was het echt heel  mooi. Overal is het versierd! Toen moesten we 2,5 uur in de bus zitten naar Meknes. Deze stad lijkt voor mijn gevoel wel groter. we hebben hier Tajine gegeten en toen was het eigenlijk alweer tijd om te slapen.
ps, Ik heb nu roze voeten van mijn nieuwe rode slippers. haha.
Veel liefs Juf Jessi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten