maandag 18 april 2011

Dag 3, 18 april Meknes

Hallo allemaal
Gisteravond laat waren we al in Meknes aangekomen en vandaag konden we dus in Meknes op stap. Omdat het wel een studiereis is moesten we wel eens wat serieus gaan doen.



We hebben de pabo in Meknes bezocht en werden daar ontvangen met thee en Marokkaanse koekjes.
 

Hierna gingen we op een basisschool kijken en mochten we bij de kinderen de klas in. Wat schrijven de kinderen netjes zeg! Ze lieten ons al hun werk zien. Ze leren er ook twee talen. Het arabisch en het frans. Ze wilden ook allemaal graag op de foto. De schoolmuren zijn er allemaal heel mooi beschilderd met plaatjes van de woestijn en planten. Het ziet er echt heel mooi uit!

Toen gingen we lunchen. We zaten in een Marokkaans eethuis en op alle muren zat mozaiek of versiering! Vooraf kregen we allerlei groenten en brood en daarna weer een tajine.Bij het toetje kregen we een pastilla ( het hapje van de ralfi tekst) maar, dan met ei. We gingen toen door met de bus naar een saaie vergadering over het onderwijs. Maar ik ben zo moe van de afgelopen dagen dat ik er bijna in slaap viel. Hierna gingen we weer naar een mosuleum.


Deze was wel iets minder groot en het rook er heel erg naar zweetvoeten omdat je er je schoenen uit moest doen. Het was er wel erg mooi. In het midden stond een fonteintje en op alle muren zat mozaïek en versiering. We zijn ook wezen kijken bij een hele oude gevangenis.
 

Dit waren grote ruimtes onder de grond. maar nergens zag ik dat ze vast moesten zitten in kooien of hekken. Deze gevangenis was zelfs door een gevangene bedacht.Na de gevangenis gingen we naar de Kashba van Meknes.


Deze was wel weer heel anders dan die van Rabat. En ook veel groter. Ik ben geloof ik al wel 3 keer ten huwlijk gevraagd haha.Hierna mochten we ook in de medina kijken.


Het was er echt heel druk en overal zitten er mensen naar je te kijken en proberen je iets te verkopen.

Er zaten ook nog hele lieve katjes maar ik heb ze maar niet geaaid. In het buitenland kunnen ze namelijk nog wel eens vies zijn.  Het was toen al best wel laat (8 uur) en we moesten nog eten! We hebben toen pas rond iets van 9 uur. We kregen weer een pastilla maar deze keer heel anders en met kip( hoop ik als het maar geen duif is) . Toen was de dag alweer voorbij en ben ik maar gaan slapen.


Liefs Juf Jessi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten